نخود-خرید آنلاین نخود-نخود خشکپاک-خرید آنلاین خشکپاک
  • 26 مرداد 1399تاریخ انتشار:
  • اخباردسته بندی:
  • 2,482تعداد بازدیدها:
  • 0تعداد نظرات:

فواید نخود خشکپاک

نخود جز حبوباتی است که از دیر بازها مورد استفاده قرار گرفته است، اما مصرف امروزه آن کمتر در سفره های خانواده ایرانی دیده میشود، اما همانطور که میدانید در طب سنتی و اسلامی استفاده از نخود بسیار توصیه شده است. ما در این مقاله سعی داریم خواص نخود را معرفی کنیم تا بیشتر از این محصول مغذی استفاده کنید.

خواص نخود از دیدگاه طب سنتی

نخود به علت دارا بودن اسید آمینه مختلف، ویتامین و مواد معدنی بسیار خوبی دارد.طبع نخود گرم و خشک است و با همه خواص بیشماری که دارد، نفاخ و دیر هضم میباشد و نباید در خوردن آن افراط کرد.

از نخود میتوان به عنوان پاک کننده و باز کننده انسداد جگر، طحال و کلیه، پاک کننده زخم های چرکی استفاده کرد.

از دیگر خواص آن میتوان در رفع گرفتگی صدا اگر همراه با تب نباشد، خوردن آن با شیر و در صورت وجود تب با آب مفید میباشد.آشامیدن با آب پخته آن با نمک، تکه کننده اخلاط لزج و بازکننده انسدادها میباشد. ادرارآور، برطرف کننده درد سینه و عفونت ریه می باشد. خیسانده آن در آب مقوی قوی جنسی، و خارج کننده کرم شکم و مقعد است. برای برطرف کردن درد سینه و ریه باید نخود را با کمی نمک پخت و آب ژله مانند آن را خورد، روغن نخود را اگر به سر بمالید سردرد را شفا میدهد، روغن نخود را اگر بر روی دندانی که درد میکند بمالید درد را برطرف خواهد کرد، نخود ملین ادرارآور و قاعده آور است.

خواص نخود برای زیبای صورت و مو

از بین بردن چین و چروک، کاهش لکه های پیری، روشن کننده صورت،  تقویت ورشد مو، درمان لکودرما، درمان شوره سر .

خواص نخود برای سلامتی بدن

جلوگیری از سرطان سینه و پوکی استخوان، جلوگیری از گرگرفتگی و یائسگی، کمک به حفظ قند خون، بهبود قلب و عروق، کاهش کلسترول، خواب خوب، رفع سنگ کلیه، سلامت چشم، افزایش سیستم ایمنی بدن مفید است.

 

با توجه به خاصیت فراوان نخود حتما روزی یک استکان نخود را در وعده غذایی خود قرار دهید.

نظرات کاربران