• 09 آبان 1400تاریخ انتشار:
  • اخباردسته بندی:
  • 1,354تعداد بازدیدها:
  • 0تعداد نظرات:

راهنمای خرید آجیل و میوه خشک

راهنمای خرید آجیل و میوه خشک+ بررسی انواع این محصولات

همه ما سلامتی را دوست داریم و به دنبال راهی برای رسیدن به تناسب اندام هستیم؛ بنابراین همیشه به دنبال غذا ها و میان وعده های سالم و خوشمزه می گردیم. پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدیم که استفاده از آجیل و میوه خشک، یکی از راه های موثر برای رسیدن به تناسب اندام است. اما چرا می ‌گوییم که میوه‌ های خشک و آجیل یکی از بهترین و سالم ‌ترین میان وعده ها هستند؟

چرا که برای تهیه میوه های خشک ابتدا باید آب میوه ها از آن ها جدا شود. با جدا شدن آب میوه نه تنها ارزش غذایی آجیل و میوه خشک از بین نمی رود، بلکه مواد مغذی موجود در این مواد غذایی به طور کامل حفظ می شود.

در نتیجه انرژی مورد نیاز بدن به میزان زیادی تامین می شود و نیازی به مصرف مواد غذایی ناسالم نمی باشد. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی انواع آجیل و میوه های خشک بپردازیم. همچنین می خواهیم در مورد خواص هر کدام از این میوه ‌ها با شما صحبت کنیم. پس اگر به دنبال یک میان وعده سالم و مغذی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

همه چیز در مورد خواص میوه های خشک و انواع آجیل

آجیل و میوه خشک، چه محصولاتی هستند؟

میوه های خشک و همچنین انواع آجیل ها، از آن دسته از مواد غذایی هستند که جدیدا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است؛ هم بخاطر خوشمزگی آن ها و هم به خاطر سالم بودنشان. همان طور که گفتیم؛ این میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند، به عنوان مثال می ‌توان گفت که میوه ‌های خشک سرشار از پروتئین می باشند.

از طرفی باید گفت که آجیل و میوه خشک، منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آلی و آنتی اکسیدان ها هستند.

به چه محصولاتی میوه خشک و آجیل می گوییم؟
همه ما به خوبی می دانیم که میوه ها در فصل های خاصی وجود دارند؛ بنابراین در فصل های دیگر مانند پاییز و زمستان، کمبود این میوه ها به شدت حس می شود. بنابراین در فصل هایی که میوه های طبیعی و تازه وجود ندارد، بهترین گزینه برای تامین مواد مغذی بدن، استفاده از انواع آجیل و میوه خشک، می باشد.

مزایای استفاده از میوه خشک و آجیل

همان طور که گفتیم؛ میوه‌ های خشک و انواع آجیل‌، منبع بسیاری از مواد مغذی بدن هستند؛ موادی مانند پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و…

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در پروسه خشک کردن میوه ها، ممکن است مقداری از ویتامین C میوه از بین برود، اما موادی همچون فیبر ها، اسید های ارگانیک و همچنین آنتی اکسیدان های میوه، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از آجیل و میوه خشک، این است که ماندگاری این میوه ها بیشتر از ماندگاری میوه‌ های تازه می باشد. پس شما می توانید تا هر زمانی که می ‌خواهید از این میوه ها و آجیل ها نگهداری کنید.

همچنین شما می توانید از انواع میوه های خشک و آجیل ها در کنار نوشیدنی های خود استفاده کنید، حتی برای رفع گرسنگی هم استفاده از این مواد غذایی پیشنهاد می شود.

بنابراین اگر مدت زمان زیادی سر پا هستید، مثلا به کوهنوردی می روید یا برای زمان طولانی سرکار هستید، استفاده از این مواد غذایی به شما کمک زیادی می‌ کند.

مزایای استفاده از آجیل و میوه خشک

انواع میوه خشک

اگر بخواهیم در مورد انواع میوه های خشک صحبت کنیم، می توانیم به میوه‌ های خشک زیر اشاره کنیم.

  • برگ زردآلو
  • برگ هلو
  • انجیر خشک
  • خرمای خشک
  • سیب خشک
  • آلوی خشک
  • کشمش
  • انواع توت

 

 

برگ زردآلو

در حال حاضر یکی از محبوب ترین، سالم ترین و خوشمزه ترین انواع آجیل و میوه خشک موجود در بازار، برگ زردآلو می باشد که از خواص زیادی برخوردار است‌. به طور کلی برگ زردآلو خشک شده، سرشار از پتاسیم می‌ باشد و می ‌تواند برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون، کلسترول و بیماری قند خون مورد استفاده قرار بگیرد.

از طرفی برگ زردآلو سرشار از ویتامین B، ویتامین C و ویتامین k می باشد. همچنین یک منبع غنی از مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن و… به حساب می آید.

برگ زردآلو خشک شده، یک میان وعده خوشمزه

برگ هلو

برگ هلو هم یکی از انواع آجیل و میوه خشک می باشد و جزء میوه های پرطرفدار به شمار می رود. برگ هلو خشک شده غنی از فیبر می ‌باشد و به سلامتی دستگاه گوارش شما کمک می ‌کند. بنابراین اگر به بیماری یبوست دچار هستید، هلو خشک شده می ‌تواند به شما کمک زیادی کند. از طرفی برگ هلو خشک شده سرشار از ویتامین و مواد معدنی همچون مس و پتاسیم است.

 

 

 

هلو خشک شده، یک میوه خشک فوق العاده است.

کشمش

کشمش همان انگور خشک شده است که سرشار از آهن می باشد و جزء دسته بندی آجیل و میوه خشک محسوب می شود. پزشکان به کسانی که از بیماری کم خونی رنج می ‌برند، استفاده از کشمش را پیشنهاد می‌ دهند. البته کسانی که لاغر هستند و به فکر افزایش وزن می باشند هم می‌ توانند برای میان وعده خود از کشمش استفاده کنند. همچنین پزشکان به مادران پیشنهاد می دهند که به کودکان خود روزانه مقداری کشمش بدهد.

از طرفی کشمش مشکلات گوارشی شما را حذف می کند و به عنوان یک درمان خانگی خوب برای از بین بردن یبوست به کار می رود.

انواع کشمش، به مشکلات گوارشی کمک می کنند.

 

 

 

خرما، یکی دیگر از انواع آجیل و میوه خشک

خرما خشک یکی از انواع میوه‌ های خشک سال می باشد که به دلیل داشتن فیبر و آهن به یکی از میوه های پرطرفدار تبدیل شده است. به طور کلی، خرما خشک سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد طبیعی بدن می باشد. از طرفی خرما خشک یک منبع کامل از موادی همچون فروکتوز، دکستروز و… می باشد. بنابراین استفاده از خرما خشک در هنگام شروع یک روز جدید کاملاً ضروری می باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که روزانه یک الی دو عدد خرما خشک متوسط میل کنید.

یکی از انواع آجیل و میوه خشک، خرما خشک می باشد.

انجیر خشک

انجیر خشک، یک منبع غنی از اسید فولیک می باشد؛ بنابراین پزشکان به خانم های باردار مصرف انجیر خشک را پیشنهاد می کنند. از طرفی انجیر خشک برای درمان یبوست نیز به کار می رود.

سیب خشک

اگر  به طور مداوم با رژیم های غذایی سر و کار دارید و می‌ خواهید از یک ماده غذایی استفاده کنید که شما را چاق نکند، می ‌توانید از سیب خشک استفاده کنید. همچنین اگر چاق هستید و نمی خواهید کالری زیادی به بدن خود وارد کنید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما از سیب خشک استفاده کنید.

 

 

 

 

 

انواع آجیل و میوه خشک از جمله سیب خشک، به سلامتی شما کمک می کند.

انواع توت

توت های خشک، مواد مغذی زیادی دارند، از طرفی طعم آن ها هم متفاوت است. همان طور که گفتیم؛ توت های خشک به قدری سالم و مغذی هستند که از آن ها می توان برای درست کردن مربا و دسر ها استفاده کرد. همچنین این مواد غذایی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند و خطر حمله قلبی را در بدن شما کاهش می دهند.

انواع آجیل در دسته بندی آجیل و میوه خشک

از انواع آجیل ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • آجیل شور
  • آجیل شیرین
  • پسته
  • بادام زمینی
  • گردو
  • تخمه
  • آجیل سویا


خواص پسته

انواع و اقسام آجیل های مغذی

پسته سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای آمینه و فیبرهای رژیمی می ‌باشد؛ همچنین پسته ویتامین های زیادی هم دارد. از انواع ویتامین های موجود در آن می‌ توانیم به تیامین، ویتامین B، ویتامین A و ویتامین K اشاره کنیم. همچنین پسته سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، پتاسیم و… می باشد.

خواص بادام زمینی

بادام زمینی هم یکی دیگر از انواع آجیل و میوه خشک می‌ باشد که کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از پروتئین، منگنز، فسفر، منیزیم و… می باشد. بنابراین می توان گفت بادام زمینی به عنوان یک میان وعده کامل و مغذی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

بادام زمینی سرشار از انواع مواد مغذی می باشد.

 

خواص گردو

اگر بخواهیم در مورد خواص گردو صحبت کنیم، نمی توانیم همه خواص بی نظیر این نوع از انواع آجیل و میوه خشک را نام ببریم. اما می ‌توان گفت که گردو یک منبع غنی از ویتامین E، فسفر، منگنز، اسید فولیک و… است. همچنین گردو به جوانسازی پوست صورت کمک می کند و باعث مرطوب شدن پوست می شود. از طرفی گردو در رفع سیاهی دور چشم و افزایش رشد مو هم بسیار موثر است.

قیمت آجیل و میوه های خشک

همان طور که گفتیم؛ هر میوه در فصل خاصی رشد می‌کند و استفاده از آن به طور همیشگی امکان پذیر نیست؛ بنابراین قیمت این میوه ها متفاوت خواهد بود. شرایط نگهداری از انواع آجیل و میوه خشک بر روی قیمت آن ها اثر خواهد گذاشت.

عوامل موثر بر روی قیمت آجیل و میوه های خشک

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد آجیل و میوه های خشک صحبت کنیم. این مواد مغذی می توانند یک جایگزین مناسب و سالم برای تنقلات باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً کشو کابینت های خودتان را با این مواد پر کنید و دور چیپس و پفک را خط بکشید.

مجموعه ما به فروش انواع آجیل و میوه خشک می پردازد و همیشه به دنبال این است که این محصولات را با کیفیت  بالا و سالم برای شما تولید کند.

 

نظرات کاربران